Gaming Lagoon

Bloggintresserade

tisdag 2 november 2010

Windows XP är bättre än Windows 7

Jag har nu kört Windows 7 i c.a en månad och jag säger bara - Windows XP är bättre.

En dag körde jag Windows XP och kollade runt på Windows 7, då jag hittade en video på YouTube som hette "Why you should upgrade to Windows 7" och det tog mig direkt.

Jag uppgraderade till Windows 7 Ultimate efter en betänktetid på 1 timme. Nu var det så då att jag behövde formatera om datorn och ändra om så min partition på C: blev större (den var först 30 gb, nu 70), och då började det krångla.

Jag försökte installera Windows Vista (hade ingen dvd-brännare, men hade bränt Windows Vista förut) och då stog det att jag behövde ändra om partitionen till NTSC tror jag det var, men det kunde jag inte.

Jag fick panik, inget funkade, men sen så kunde jag gå in i partitionen och ändra om det i installationsprogrammet.

Windows Vista var installerat, sen installerades Windows 7 nästa dag.

Det såg så fräscht och bra ut, men felen var vid sidan.

Jag blev spelsugen på WoW häromveckan, jag installerade det, medvetandes om att jag har en 2 GHZ-processor och det ska funka.
Det laggade.
STENLAGGADE.

Då tänkte jag "Nejmen då provar jag ett annat spel"
Jag installerar The Sims 2 - blåskärm när jag startar spelet.

Jag provar Tibia tänker jag då!
Installerar Tibia - inga problem.. startar upp spelet.. varför laggar spelet och all grafik flyttar runt?

Jag öppnar CCleaner, där står det om att jag har 0.99 GBS ram och bara 1 GHZ-processor, har 1 gb ram försvunnit då?!

Nu har jag fått panik, jag kan inte spela några spel, och avast! började funka IGÅR (1 månad efter jag installerat det)

Tänker man tillbaka på Windows XP..

Ingen brännarprogram (nero funkar inte för mig)... men kan ju bränna hos pappa.

Jag kan spela WoW utan lagg.
Jag kan spela Tibia utan lagg och all grafik flyttas inte runt.
Virusprogrammen funkar bra.
The Sims 2 - Inga problem ( om man har tur )

Så jag säger bara, Windows XP är bättre för en dator som INTE har en 64-bitars processor (eller under 3 gbs ram-minne).

Så därför:

SKAFFA INTE WINDOWS 7 OM DU HAR EN 64 BITARS DATOR!!!

Tack för mig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar