Gaming Lagoon

Bloggintresserade

onsdag 19 maj 2010

Albumsredovisning - Eric Saade - Masquerade

Då var det dags för en annan albumsredovisning - denna gång för en av mina favoritartister... Eric Saade...

Vi börjar direkt.

Det är 11 låtar på skivan..
1. Masquerade
2. Upgrade
3. Break of Dawn
4. It's Gonna Rain
5. Manboy
6. Say It
7.Sleepless
8. I'll Be Alright
9. Radioactive
10. Why Do We Need Fashion!?
11. It's Like That With You


1. Masquerade - Betyg 8/10
Häftigt intro, det låter inte riktigt som Eric Saade, han sjunger lite ljusare än innan... svängig refräng....
2. Upgrade - Betyg 7/10
Häftigt intro här också, gillar inte att han upprepar "Upgrade" i refrängen.
3. Break of Dawn - Betyg 9/10
Lugn och fin låt. Denna låt skulle han kunna delta med i Melodifestivalen 2011, bara han inte hade släppt den än!
4. It's Gonna Rain - Betyg 9/10
En dans-klubbs låt. Hade jag varit några år äldre och denna hade gått ute på dansgolvet hade jag direkt gått dit.
5. Manboy - Betyg 6/10
Ja, jag gav faktist 6/10 till Manboy, jag har börjat tröttna på den, så som den går på radion (och mammas ringsignal...)
6. Say It - Betyg 8/10
Jag får en liten Erik Grönwall - Higher feeling på denna låt...
7. Sleepless - Betyg 9/10
Mina damer och herrar, detta är den första låten från Eric Saade. Japp, jag talar sanning, den första singeln han släppte.
8. I'll Be Alright - Betyg 3/10
Tråkig!
9. Radioactive - Betyg 9/10
Svängig, bra låt. Bästa låten på albumet?
10. Why Do We Need Fashion!? - Betyg 8/10
Han har ju helt rätt på låt-titeln.. Varför behöver vi mode? Men hursomhelst, detta påminner om alla andra låtar på albumet.
11. It's Like That With You - Betyg 10/10
Självklart ska ju ett album avsluta med en fin, lugn låt... ahh... denna låt gillas.

Bästa låten: It's Like That With You & Radioactive

Köpa / Låna / Skita i det = Köpa

De låtar som åkte in på min spotify spellista:
Masquerade
Break Of Dawn
It's Gonna Rain
Sleepless
Radioactive
It's Like That With You

Vilket album ska jag redovisa senare ;>?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar