Gaming Lagoon

Bloggintresserade

lördag 8 maj 2010

Albumsredovisning - Timoteij - Längtan

Jag bestämde mig för att redovisa Timoteij - Längtan - Timoteijs nya album...

Albumet består av 11 låtar, alla är gjorda av Timoteij utom en, där Alexander Rybak (där hoppade jag av glädje) sjunger med Timoteij.

Låtarna är:

1. Högt över ängarna - Betyg 7/10
Detta är en bra låt, påminner lite om Kom...
Jag gillar det där dunk-poppande ljudet..

2. Vild - Betyg 5/10
Tråkig låt.... finns inte mer att säga.

3. Feber - Betyg 6/10
För mycket dunk i början. Ont i öronen.
Tråkig.

4. Kom - Betyg 8/10
Gillar fortförande denna låt.

5. Glöm mig - Betyg 4/10
Är det ännu mer dunk-pop?

6. Dansar i månens sken - Betyg 2/10
FORFÖRANDE FÖR MYCKET DUNKPOP...

7. Vända med vinden (coverlåt ifrån Alexander Rybaks Roll With The Wind, fast i svensk version) - Betyg 10/10
Detta är den bästa låten på skivan, inte bara för att Alexander Rybak sjunger så bra på svenska, men Roll With The Wind var den första Rybak-låten jag hörde förutom Fairytale.
Stark, bra låt.

8. Ingen idé - Betyg 2/10
Lyssnade inte så mycket på denna låt, fortförande för mycket dunk-pop. BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM... vad sa du?

9. Drömmarnas land - Betyg 7/10
Detta påminner om en Sarek låt, är inte Timoteij det nya Sarek? NEJ NU BÖRJADE DUNKPOPPEN IGEN... fast den var ju bra...

10. Fånga dagen - Betyg 6/10
Sluta med dunkpoppen! Den är irriterande!!!
Ganska bra låt, men kan man sänka dunk dunk dunk?

11. Längtan - Betyg 9/10
Det är ingen dunkpop, bara lite dunk...... dunk, väldigt lugn låt. Detta är en bra låt.

Bästa låt: Timoteij & Alexander Rybak - Vända med Vinden

Inte alls förvånad.

Låna/köpa/strunta i det : Köpa

Jag hade köpt denna skiva, men jag lyssnar via Spotify...


Hoppas ni gillade min första redovisning, gillade ni denna? Skriv i kommentarer, vilken redovisning ska jag göra sen?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar