Gaming Lagoon

Bloggintresserade

onsdag 10 mars 2010

Liten uppdatering

Hej!

Detta blir officiellt mitt första blogginlägg *stolt*.

Allt är helt ok här hemma, vaknade vid 11 idag..
Morsan kom hem ifrån Kalmar och vi åt frukost tillsammans :).
Medans det hände så pratade vi lite om skolan, jag gick ju inte dit idag... Sedan började vi prata om hemundervisning...
Efter det så började jag spela lite Wii medans mamma satt vid datorn. Jag spelade Wii Sports, jag måste försöka bli PRO på alla! (fast det lär ju ta ett BRA TAG...)

Efter det så gick min storasyster upp ur sängen och jag gjorde fattiga riddare åt henne, första gången och hon lärde mig det med.
Hon tyckte nog det var jättegott, jag har inte frågat...
Jag satte mig vid datorn medans hon åt och började spela spelet Tibia, det kommer jag prata mycket om här på bloggen.
För er som inte vet vad Tibia är så är det skenbenet, haha.. nej jag pratar inte om att jag spelar på skenbenet, jag pratar såklart om SPELET tibia.
För er som inte vet så har ni länk:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tibia_%28datorspel%29 och http://www.fuska.nu/spel/?s=1&id=14203&tid=25342
Men jag spelade inte riktiga tibia, utan jag spelade på en private server, nämligen Tibia OT.
(OT står för OpenTibia)
Spelade på en 8.50 (version) server som hette Schwartz.no-ip.org
Jag nådde level (nivå) 50.000~.
Ni som har Tibia, börja spela där! Lägg till Stewen.

Men nu spelar jag bara riktig tibia i världen Secura. Nyss börjat på en Sorcerer. Just nu håller den på att samla ihop mat att sälja så jag kan få en ny rustning, hjälm, byxor, vapen och sköld.

Nog pratat om det, kan bli lite långtråkigt.

Mitt schema:
Onsdag (idag?): Slappa, levla på tibia
Torsdag: Möte med skolan ang. hemundervisning, tibia
Fredag: Tibia, Hitta min webbkamera
Lördag: Tibia, Video till YouTube (Jag måste hitta min webkamera innan dess!)
Söndag: Melodifestivalen 2010 Final (HEJA ERIC SAADE!), Tibia
Måndag: Namnsdag (Kristoffer är mitt mellannamn), Moster kommer, hålla för öronen

Som ni ser så är det mesta vid tibia..... och träna vid Wii.

Tack för att ni har läst :)
Vi hörs!

Stewen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar